Végeredmény

Blender Beginner Tutorial Ismertető 2.

Az előző bejegyzésemben a Blender Beginner Tutorial első öt részét követtem végig, illetve mutattam itt be röviden.

Azóta sikerült befejezni a teljes sorozatot, ezt fogom az alábbiakban röviden összefoglalni.

Ahogyan az várható volt, a folyamat előrehaladtával egyre bonyolódnak a feladatok. Ez az egyes részek nézettségében is tükröződik, ami lehet motiváló vagy éppen lelombozó is, hozzáállás kérdése.

Második rész nézettsége
Második rész nézettsége
Kilencedik rész nézettsége

6. rész

A 6. rész textúrázásról szól. Ezt lehet egyszerűen is csinálni, a hatás ilyenkor kevésbé élethű:

Fa textúra egyszerűen hozzáadva az alaphoz
Fa textúra egyszerűen hozzáadva az alaphoz
A fenti felület Node Editorban

Vagy lehet sokkal élethűbb eredményt is elérni, ilyenkor az anyag mélyedéseit, fényvisszaverő hatásának erősségét is megadjuk.

Fa textúra élethűbben.


A fenti felület Node Editorban

A legtöbb textúrafotó, amit a keresővel találunk (pl. beírjuk, hogy wood texture), nem igazán alkalmas 3D modellek textúrázására, mivel három fontos kritériumnak kell megfeleljen a kép, és legtöbb esetben ezek valamelyike hiányzik:

  • ne legyenek árnyékok
  • legyen egységes a megvilágítás, például ne legyen fényvisszaverődés
  • és legyen éles

Ezért tanácsos erre célra specializálódott oldalakról beszerezni a képeket, pl. textures.com, vagy ha még jobb minőségi képeket szeretnénk, akkor poliigon.com.

6. rész végeredmény
6. rész végeredmény

7. rész

Részecskék szétszórásáról szól a 7. rész, azaz a Particles menü bemutatásáról. Ezt használjuk tájak apró kövekkel, sziklákkal való megszórásakor, de haj, fű, eső, hó, stb. generálásához is.

7. rész végső render
7. rész végső render

8. Rész

8. rész a világításról szól. 5 típusú lámpa áll rendelkezésünkre:

  • Point: egy apró pont, ami minden irányba ugyanolyan erősséggel világít
  • Sun: a Napot imitálja, szóval erősebb alapból és nem számít a pozíciója, mindent egyformán megvilágít.
  • Spot: olyan, mint egy hagyományos asztali lámpa. Csak egy adott irányba világít.
  • Hemi: a régi Blender Render használta, az új nem támogatja
  • Area: egy világító felület, ablakok, világító felületek imitálására. Gyakran használható.
Három Area Lamp (narancssárga körvonalak)
A fenti kép render nézetben
8. rész végső render

9. rész

Végső simításokról és a renderelés különböző beállítási lehetőségeiről szól.

Végeredmény

A tutoriál során készített Blender fájlok letölthetőek az alábbi linkről, tanulási célból:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük